Seminar om evaluering, medborgerskab og livskvalitet

Vores museum har holdt et internt seminar med temaet 'Evaluering, medborgerskab og livskvalitet'.

Tycho Brahe Planetariet

4. april 2017 kl. 9.00-15.00

Den 4. april 2017 holdt Vores museum internt seminar for projektets forskningsgruppe på Tycho Brahe Planetarium. På seminaret arbejdede forskningsgruppen med temaet "Evaluering, medborgerskab og livskvalitet".

Formålet var at give projektdeltagerne en introduktion til det teoretiske grundlag bag evaluering. Marianne Achiam holdt således oplæg  med fokus på "Evaluering af læring på museer".  Desuden gennemgik Jens F. Jensen og Kirsten Drotner den spørgeskemaundersøgelse, som bliver afviklet på de forskellige museer, der er tilknyttet projektet.

Tina Ibsen viste forskningsgruppen rundt på planetariet og holdt et oplæg om sciencecentrets  formidlingsstrategi.

Dagens program sluttede  med en diskussion af evaluerings rolle i de enkelte delprojekter.