RAGNAROCK i nyt nationalt forskningsprogram

Artikel om Rikke Haller Baggesens projekt på RAGNAROCK bragt i Paperboy Roskilde 22. august 2016.

Et nyt forskningsprojekt skal undersøge digital museumsformidling med udgangspunkt i blandt andet RAGNAROCKs kommende digitale indsamlingsprojekt ’Rockspor’.

Hvordan fastholder museerne det faglige indhold, når digitale teknologier i langt højere grad inddrager brugerne i indsamlingen? Det er bare et af de spørgsmål, som postdoc Rikke Haller Baggesen har sat sig for at undersøge, når hun sammen med lektor Michael Haldrup og i samarbejde med museumskoncernen ROMU/RAGNAROCK i dag går i gang med sit forskningsprojekt ’Digitale deltagere som ressourcer for museet’.pperne inddrager forskere og formidlere ved fem universiteter og otte museer.

Læs hele artiklen i Paperboy Roskilde her:
RAGNAROCK i nyt nationalt forskningsprogram