Hvordan kommer museerne godt ind i det 21. århundrede?

Det guider SDU-professor Kirsten Drotner m.fl. til i den nye bog The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication.

Museerne står midt i en brydningstid. Selvom 15, 1 mio. gæster besøgte udstillingerne på de danske museer i 2018, og de danske museer har sat flere besøgsrekorder de senere år, så er der stadig meget at gøre, hvis museerne skal holde sig relevante for et moderne publikum og holde balancen mellem oplysning og oplevelse.

Det arbejde er SDU’s professor i medievidenskab, Kirsten Drotner dybt optaget af som programleder for det nationale forskningsprogram Vores Museum. Her samarbejder forskere fra fem universiteter og professionelle fra otte museer om at udvikle innovativ og digital forskningsformidling.

Læs mere her