Vores museum skudt i gang

Omtale af lanceringen af Vores museum i tidsskriftet Danske Museer oktober 2017.

Det nationale forsknings- og udviklingsprogram Vores Museum er officielt skudt i gang, og arbejdet kan begynde. Det skete ved et åbningsarrangement på RAGNAROCK – muset for pop, rock og ungdomskultur i august, hvor gæster, fonde og partnere var inviteret. Hvordan får danskerne bedre udbytte af museernes formidling af kulturarv? Hvilke dilemmaer har danske museer stået i, historisk og aktuelt, i afvejning af viden og oplevelse i deres formidling? Og hvad betyder brugerinddragelse for de involverede i forhold til læring, fællesskab og livskvalitet? Det er blot nogle af de spørgsmål, som i alt 13 forskningsgrupper skal søge svar på. Forskningsgrupperne inddrager forskere og formidlere ved fem universiteter og otte museer.

Læs omtalen af Vores museum i tidsskriftet Danske Museer her:
Vores Museum skudt i gang