Seminar om videoproduktion og formidlingsteknologi

Vores museum har holdt et internt seminar med temaet 'Videoproduktion og formidlingsteknologi'.

Nordkraft i Aalborg

18. januar 2017 kl. 9.00-12.30

Den 18. januar 2017 holdt Vores museum internt seminar for projektets forskningsgruppe. På seminaret arbejdede forskningsgruppen med brug af video som dokumentation for forskningsprocessen og i forskningskommunikation samt med nye teknologier som Virtual Reality. Formålet var at give projektdeltagerne konkrete værktøjer og ideer til formidling og dokumentation af den løbende forskningsproces gennem et lynkursus i videoproduktion og -redigering, og at give en fælles introduktion til nye formidlingsteknologier.

Dagen sluttede på Aalborg Historiske Museum, hvor projektgruppen fik en rundvisning i museets udstillinger, og hvor museumsinspektør Thea Højvang Rasmussen holdt oplæg om museets formidlingsstrategi.